Wednesday, February 09, 2011

Tahniah Mummy Tanjung kerana Mendidik Saya!

Berjuta penghargaan yg tidak terkira patut kuberikan kepada org yg menjadi tunjang dlm kejayaan aku selama nie... definitely my mum la sapo laie.. one and only manusia dlm dunia nie yg bertungkus lumus besarkan kami sekeluarga... setiap kejayaan yg saya dan adik beradik kecapi patut di lontarkan pujiannya kepada Pn Tuminah Bte Ali (ibu, seperti dalam gambar) dialah ibu yg tidak jemu memberi semangat walopun kekadang Garang X ingat tapi setiap tindakan beliau ada tujuan tersendiri..syabas skali lg ku ucapkan...

Pahid manis kehidupan yg beliau lalui amatlah sadis..maklumlah seorang ibu tunggal yg perlu besarkan anak2 kecil yg masih bersekolah pd masa tuh... lupa beliau seketika tentang perasaan cinta, bgnya cinta dia hanya kepada arwah ayah yg satu! alpa beliau tentang kebahagiaan diri dia sendiri... hari2 memikirkan tentang rezeki yg perlu dicari untuk sekolahkan anak2... susah nampak dia mengeluh sebab dia ibu yg kuat semangat... aku yakin satu hari nanti dia akan dapat balasan atas kelurusan, ketelusan serta keikhlasan beliau selama ini... jika tidak didunia mungkin di kehidupan kita yg akan datang. InsyaAllah.

Gambar ini diambil semasa hari konvokesyen aku - August 2006- bile tenung balik gambar nie...rasa sayu pula... aku personally mendoakan agar ibu aku nie senantiasa sihat walafiat.. dipanjangkan umur serta dimurahkan rezeki... kepada para pembaca..hargai ibu anda sekian!

---> gambar adik aku masa konvo pun ada juga...

No comments: